Jak uchronić się przed chorobą w okresie zimowym? Na co trzeba zwracać uwagę? Czy złe samopoczucie może być spowodowane brakiem promieni słonecznych? O tym i więcej w bardzo ciekawym raporcie dotyczącym zdrowia zimą.


 

Zima, chociaż nie jest (jeszcze) mroźna to jednak nastręcza dużo problemów. Wahania temperatur, deszcz i brak dostatecznej ilości promieniowania słonecznego przyczyniają się do osłabienia odporności. Częściej też przebywamy w zamkniętych pomieszczeniach z dużą ilością ludzi i wystarczy, że tylko jedna osoba kichnie…

Jak można się przed tym chronić? Najważniejsza jest profilaktyka, bo gdy dopadają nas dreszcze i zimne poty to zdecydowanie za późno, żeby naturalne środki szybko pomogły. Najlepiej pilnować się cały rok, a do okresu jesienno-zimowego przygotowywać się już końcem lata.

Portal RankingLekarzy.pl we współpracy z Centrum Medycznym CMP oraz Śląskim Ośrodkiem Onkologii Sanovitas przygotowali całkiem obszerny raport dotyczący dbania o swoje zdrowie w okresie zimowym.

raport zimowy, jak uchronić się przed chorobą

„Raport Zimowy” składa się z następujących części:

  1. Zdrowie w sezonie zimowym
  2. FAQ – pytania i odpowiedzi:

*Jak wzmocnić odporność?

*Czy tran zwiększa odporność?

*Jak ogrzać organizm zimą?

*Jak poradzić sobie z bólem gardła?

*Jak uporać się z katarem?

* Jak zwalczyć kaszel?

  1. Przewlekłe choroby układu oddechowego
  2. Infekcje u osób starszych
  3. Przygnębienie czy depresja sezonowa?
  4. Żywienie w okresie zimowym
  5. Rozgrzewające przepisy:

*Zupa czosnkowa:

„Na patelni rozgrzać 1,5 łyżki oliwy z oliwek i wrzucić 1,5 główki zmiażdżonego czosnku. Podsmażyć przez chwilę. Przełożyć do garnka, dodać 4 szt. pokrojonych w kostkę ziemniaków, zalać 1l wody, dodać liść laurowy, sól, pieprz i gotować ok. 30 min. Następnie usunąć liść laurowy i zmiksować zupę. Po nałożeniu można posypać sproszkowaną papryką i natką pietruszki.”

*Zupa z soczewicy

*Ryba na parze

*Rozgrzewająca herbata

*Rozgrzewający kompot:

„Z suszonych owoców (jabłek, banana, gruszek, fig) ugotuj kompot – najpierw namocz 300 g owoców z 3 goździkami w ok. 2l wody. Dosłódź 2 łyżkami cukru i gotuj na małym ogniu aż będą miękkie. Usuń goździki i dopraw łyżeczką cynamonu. Do gotowego napoju można dodać jeszcze imbir i plaster cytryny lub pomarańczy.”

*Rozgrzewający napój

 

Całość tekstu można pobrać za darmo tutaj: „Zdrowie w sezonie zimowym„.

 

Życzę zdrowej zimy

Rafał