Witam i zapraszam do zapoznania się z kolejną porcją ciekawostek i wiadomości ze świata zdrowia. A tym razem będzie o orzechach i ich pomocy przy opalaniu, alternatywnych źródłach wapnia i wpływie optymizmu na układ krwionośny. Linki do całości artykułów w tytułach.


 

  1. 7 produktów spożywczych, które chronią przed oparzeniami słonecznymi

Jak wiadomo ze słońcem nie ma żartów. Skóra jest największym organem człowieka i chociaż jednym z jej zadań jest ochrona to mimo wszystko o nią trzeba również zadbać i wspomagać ją od środka. Odpowiednie produkty żywnościowe dostarczają odpowiednich witamin, minerałów i solidną porcję przeciwutleniaczy.

Oliwa z oliwek do źródło witaminy E – silnego naturalnego antyoksydantu. Orzechy włoskie zawierają kwasy omega-3, które działają przeciwzapalnie, jabłka są skoncentrowanym źródłem przeciwutleniaczy i polifenoli, które przeciwdziałają starzeniu się skóry pod wpływem promieniowania słonecznego.

Kawa i herbata, chociaż powinny być unikane podczas największych upałów w formie odchudzonej i mrożonej w porze popołudniowej nikomu nie zaszkodzą, a nawet pomogą. Szczególnie jeżeli chodzi o zieloną herbatę bogatą w gallusan epigallokatechiny, kolejny mocny przeciwutleniacz. Lampka czerwonego wina to dodatkowa porcja resveratrolu, ale trzeba uważać na alkohol.

W diecie trzeba również zadbać o dużą podaż zielonych warzyw jak np. brokuły. Świeża bazylia może być wyśmienitym i odświeżającym dodatkiem do lekkich sałatek i koktajli.

  1. Aktywność fizyczna dobra dla zdrowa

aktywność fizyczna, ruch, zdrowie

Zawsze będę to powtarzał – aktywność fizyczna powinna być podstawą, na której budujemy swój styl życia. Tak się składa, że ludzi są zbudowani do ruchu. Co prawda stawy, mogłyby być lepiej zaprojektowane, ale mimo wszystko to ludzi są najlepszymi długodystansowcami na świecie.

Ruch aktywizuje metabolizm, układ krążenia, układ trawienny, obniża stres i oddziałuje na kości i mięśnie. Nic nie może zastąpić spacerów czy pływania. Nie trzeba dużo, wystarczy 30-40 minut dziennie, ale regularnie.

  1. Optymizm gwarantuje dobry stan układu krążenia

optymizm, uśmiech

Najnowsze badania pokazują ciekawą zależność. U ludzi pozytywnie myślących ogólny stan zdrowia jest lepszy niż u pesymistów. Optymiści znacznie częściej mogli pochwalić się dobrym lub idealnym układem krwionośnym oraz stężeniem cholesterolu i cukru trzymającym się w przyjętych normach.

Moim zdaniem te wyniki mają dużo sensu, ponieważ nie od dziś wiadomo, że przez samo tylko myślenie o chorobie, mogą pojawić się jej objawy. Umysł człowieka to niezwykłe narzędzie. Trzeba jeszcze tylko potrafić z niego korzystać.

  1. 10 produktów spożywczych zawierających dużo wapnia (ale nie laktozy)

Nie jestem przeciwnikiem nabiału, ale dietę należy urozmaicać. Nikomu nie chciałoby się jeść wyłącznie sery i twarogi żeby dostarczyć odpowiednią porcję wapnia. W artykule przeczytać można o jarmużu, orzechach laskowych, natce pietruszki, nasionach soi, suszonych figach, migdałach, sardynkach w oleju, surowym tofu, sezamie i o maku niebieskim.

Wszystkie te produkty są zasobne w wapń, ale trzeba pamiętać, że woda jest bardzo ważna. W niej rozpuszczone są jony wapnia i magnezu. Dlatego nie należy bać się nawet wody z kranu. Dużo wapnia znajduje się również w liściach kapusty, rzodkiewki i rzepy.

  1. Słona woda zdrowa dla zdrowia?

słona woda zdrowia doda

Brzmi dość paradoksalnie, ale gdy przyjrzeć się bliżej temu zagadnieniu to dość logiczne.

Cytat z artykułu: „Ale to dzięki wyjątkowemu połączeniu wody z solą powstaje nowa struktura, dużo  lepiej wchłaniana przez organizm, miedzy innymi dlatego że jony dodatnie w soli wiążą się z ujemnymi w cząsteczkach wody i odwrotnie.”

  1. Orzechy przedłużają życie

Orzechy ją bardzo cennym źródłem niezbędnych kwasów tłuszczonych, złożonych węglowodanów, białka oraz witamin i minerałów. Świetnie sprawdzają się jako zdrowa przekąska, można z nich przyrządzać znakomite i smaczne dania.

Dodatkowo badania przeprowadzone w Holandii na grupie 120 tys. osób pokazują, że regularne ich zjadanie może przyczynić się wydłużenia życia.

Trzeba tylko pamiętać, że orzeszki ziemne to tak naprawdę strąki, zliczane są jako fasola. Nie mają takich samych właściwości jak orzechy laskowe czy orzechy włoskie. Ponadto w dużej mierze kumulują w sobie metale ciężki. Lepiej wybrać migdały lub orzechy nerkowca.

Masło orzechowe to również nic zdrowego, chociaż tak mocno jest promowane, jako zdrowe jedzenie…

Pozdrawiam Rafał


Warto zobaczyć jeszcze te wpisy:

Zdrowe Wiadomości #3

Oparzenia słoneczne – co trzeba o nich wiedzieć

Osteoporoza – przyczyny i zalecenia

Jak żyć? – miniporadnik